Thursday, January 10, 2013

Dokumen Yang Diperlukan Dalam Pembelian Rumah



Seperti sedia maklum Bank Negara Malaysia telah mengeluarkan panduan baru yang lebih ketat dalam permohonan pinjaman, tidak kira apa jua jenis pinjaman terutamanya pinjaman perumahan, kenderaan, pembiyaan peribadi malah kredit kad juga. Artikel ini menceritakan apa dokumen yang diperlukan untuk memohon pinjaman perumahan.

1. Salinan Kad Pengenalan
2. Penyatan KWSP Terkini
3. Penyata Bank Simpanan (dimana wang gaji masuk)
4. Penyata Gaji
5. Pengesahan Majikan

Perlu diingatkan disini, semua 5 dokumen di atas amat-amat DIPERLUKAN. Bila semua dokumen di atas dapat disediakan dan diserahkan sekali dalam satu masa kepada pegawai bank, insyaAllah mudah urusan permohonan tu nanti. Kita pun dapat jimat masa. Takde la asik berulang alik ke bank sebab dokumen tak lengkap. Dan pegawai pun senang nk berurusan dengan kita.

13 comments:

  1. Halo, nama saya Laima, saya adalah korban di tangan kreditur penipuan saya telah ditipu 27 juta, karena saya butuh modal besar dari 140 juta, saya hampir mati, tidak ada makanan untuk anak-anak saya, bisnis saya adalah hancur dalam proses saya kehilangan Hubsand.vI saya dan anak-anak saya tidak tahan lagi .all ini terjadi Januari 2015, tidak sampai saya bertemu dengan seorang teman yang memperkenalkan saya kepada ibu yang baik Alexandra yang akhirnya membantu saya mendapatkan mengamankan pinjaman di perusahaannya, baik ibu, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati Anda, saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberitahu semua orang Indonesia, bahwa ada banyak penipuan di luar sana, jika Anda membutuhkan pinjaman dan ibu kontak pinjaman dijamin baik Alexandra melalui email perusahaan. alexandraestherloanltd@gmail.com
    atau alexandraestherfastservice@cash4u.com,
    Anda dapat menghubungi saya melalui email ini; laimajelena@gmail.com untuk setiap informasi yang Anda perlu tahu, silakan dia adalah satu-satunya orang yang dapat diandalkan dan dapat dipercaya.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ,,.,KISAH NYATA ,,,,,,,
      Aslamu alaikum wr wb..Allahu Akbar, Allahu akbar, Allahu akbar
      Bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki, namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang, hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yng saya punya, akhirnya saya menaggung utang ke pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 800 juta , saya stress dan hamper bunuh diri anak saya 2 orng masih sekolah di smp dan sma, istri saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anakanaknya ditengah tagihan utang yg menumpuk, demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue, ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman dan bercerita kepadanya, Alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya, dulu katanya dia juga seperti saya stelah bergabung dengan KI JAMBRONG hidupnya kembali sukses, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir dan melihat langsung hasilnya, saya akhirnya bergabung dan menghubungi KI JAMBRONG di No 0853-1712-1219. Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah Demi AllAH dan anak saya, akhirnya 5M yang saya minta benar benar ada di tangan saya, semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kini saya kembali sukses terimaksih KI JAMBRONG saya tidak akan melupakan jasa AKI. JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH, SAYA SUDAH BUKTIKAN DEMI ALLAH SILAHKAN HUB KI JAMBRONG DI 0853-1712-1219. (TANPA TUMBAL/AMAN).
      /'''

      Delete
  2. Hello,
    Adakah anda sedang mencari pinjaman? anda berada di tempat yang tepat untuk penyelesaian pinjaman anda di sini! Global Finance Limited memberi pinjaman kepada syarikat-syarikat dan individu pada kadar faedah yang rendah dan berpatutan sebanyak 3.2%. kepada semua staf atau orang, sila hubungi kami untuk bantuan kewangan segera serta-merta atau strees, kami bangga dengan komitmen kami kepada pelanggan kami; Memang diakui, pinjaman peribadi, pinjaman kereta, / pinjaman pelaburan, pinjaman jangka pendek perniagaan untuk mula berfikir tentang mendapatkan pinjaman? Adakah anda serius perlu pinjaman segera untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda dalam hutang? Ini adalah peluang anda untuk mencapai keinginan anda, kami memberi pinjaman peribadi, pinjaman dan pinjaman perniagaan korporat dan apa-apa jenis pinjaman, anda boleh menghubungi kami di pinjaman yang berpatutan sekarang
    hubungi kami.
    Alamat e-mel: augustaibramhim11@gmail.com

     DATA PERMOHONAN
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Negeri:
    5) Seks:
    6) Status perkahwinan:
    7) Pekerjaan:
    8) Nombor telefon:
    9) Kedudukan Semasa di tempat kerja:
    10) Pendapatan bulanan:
    11) Jumlah Pinjaman yang diperlukan:
    12) Tempoh Pinjaman:
    13) Tujuan pinjaman:
    14) Agama:
    15) Adakah anda memohon sebelum:
    16) Tarikh lahir:
    Terima kasih,

    ReplyDelete
  3. Hello, nama saya Julia Simon, mangsa penipuan di tangan pemiutang palsu. Saya telah kehilangan kira-kira $ 55,000USD. kerana saya memerlukan modal yang besar sebanyak $ 120,000USD. i hampir meninggal dunia, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. Perniagaan saya telah dimusnahkan, dan dalam proses itu saya kehilangan anak saya. Saya tidak boleh berdiri ini berlaku lagi. pada bulan Disember 2014, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Augusta Ibramhim, yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman pada syarikat. ibu yang baik saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati anda. Saya juga suka untuk menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada rakan-rakan Malaysia, bahawa terdapat banyak penipu di luar sana, jadi jika anda memerlukan pinjaman, dan ingin mendapatkan pinjaman dengan cepat, hanya log masuk dengan Mrs Augusta Ibramhim melalui e-mel: augustaibramhim11 @ gmail .com. Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: juliasimon460@gmail.com. jika anda mempunyai sebarang keraguan. sila dia adalah satu-satunya yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai.
    terima kasih.

    ReplyDelete
  4. Kami bekerja secara sah di bawah Pemberi Pinjam Wang 1951 kami menawarkan pinjaman wang tunai segera kepada kakitangan kerajaan dan sektor swasta. Kami akan memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk anda.

    Anda memerlukan wang dengan segera?
    * Pemindahan Sangat cepat dan mudah ke akaun bank anda.
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang anda.
    Akaun deposit
    * Kadar faedah yang rendah 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) tempoh.
    * Tempoh pinjaman itu dibayar bulanan dan fleksibel.
    * Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan tindak balas awal yang kurang daripada 24 jam.
    Pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang kami perlukan.
    daripada

    Menghubungi syarikat kad kredit anda yang sah dan berlesen yang dilesenkan.
    bantuan kewangan kepada negara-negara lain.
    Untuk lebih maklumat bentuk dan aplikasi menghubungi dengan pinjaman ini.

    E-mel: Thecommunityloancompany@gmail.com
    Laman Web: Thecomloan.com

    ReplyDelete
  5. Kami bekerja secara sah di bawah Pemberi Pinjam Wang 1951 kami menawarkan pinjaman wang tunai segera kepada kakitangan kerajaan dan sektor swasta. Kami akan memberikan perkhidmatan yang terbaik untuk anda.

    Anda memerlukan wang dengan segera?
    * Pemindahan Sangat cepat dan mudah ke akaun bank anda.
    * Bayaran balik bermula lapan bulan selepas anda mendapatkan wang anda.
    Akaun deposit
    * Kadar faedah yang rendah 2%
    * Bayaran balik jangka panjang (1-30 tahun) tempoh.
    * Tempoh pinjaman itu dibayar bulanan dan fleksibel.
    * Berapa lama masa yang diambil untuk membiayai? Selepas mengemukakan permohonan pinjaman
    Anda boleh mengharapkan tindak balas awal yang kurang daripada 24 jam.
    Pembiayaan dalam 72-96 jam selepas menerima maklumat yang kami perlukan.
    daripada

    Menghubungi syarikat kad kredit anda yang sah dan berlesen yang dilesenkan.
    bantuan kewangan kepada negara-negara lain.
    Untuk lebih maklumat bentuk dan aplikasi menghubungi dengan pinjaman ini.

    E-mel: Thecommunityloancompany@gmail.com
    Laman Web: Thecomloan.com

    ReplyDelete
  6. Mencari Sumber Keuangan dengan tingkat bunga 2% untuk Apartemen Baru, Konstruksi,
    Refinance,
    Konsolidasi Utang, Tujuan Pribadi atau Bisnis? Skala kecil atau besar? Sini
    Datang kesempatan terbuka

    Realitas Keuangan Rumah Tangga yang cukup berarti menawarkan Jasa Keuangan kepada setiap orang yang memenuhi syarat
    Orang (s).

    * Jumlah maksimum yang kami pinjam adalah 500.000.000,00 sebagai berikut
    Mata uang: Dolar Amerika Serikat, Eropa dan Inggris Raya (GBP) e.t.c

    Hubungi kami via Email: .... legitloanfirm322@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman automatik, pinjaman pertanian, pembelian pinjaman dan penjualan, pinjaman pelaburan atau pembiayaan projek? Kami menubuhkan sebuah institusi pemberi pinjaman negara untuk memberi sokongan kepada syarikat awam dan syarikat sektor swasta serta individu. Ini adalah untuk menyokong status kewangan di seluruh dunia. Untuk mendapatkan pinjaman hari ini, kami memberi jaminan bahawa tawaran terbaik adalah kebahagiaan kami. Keutamaan Kami menawarkan pinjaman kepada bahagian-bahagian yang berlainan di dunia. Asia, Australia / Oceania, Eropah, Amerika Utara, Amerika Selatan dan Afrika, Antartika. Hubungi kami untuk maklumat lanjut
    hubungi RUMANA J LOAN Dari melalui E-mel: rumanajloanfirm@gmail.com
    KEPERLUAN KREDIT MAKLUMAT YANG DIPERLUKAN:
    1) Nama penuh: ............
    2) Jantina: ............ .....
    3) Umur: ........................
    4) Negara: .................
    5) Nombor Telefon: ........
    6) Kerja: ..............
    7) Pendapatan: ......
    8) Jumlah Pinjaman Diperlukan: .....
    9) tempoh pinjaman: ...............
    10) sebab untuk pinjaman: ...........
    11) adakah anda memohon dan ditolak? Kemudian ........
    Best Regard

    ReplyDelete
  8. Apakah Anda memerlukan pinjaman Bisnis atau pribadi?
    Kami adalah perusahaan yang sah.
    Kami Menawarkan bunga perusahaan dan individu sebesar 2%.
    Kami memastikan kami ada untuk membantu Anda dengan kebutuhan Anda.
    Untuk informasi lebih lanjut, hubungi E-mail: roselineclintonloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  9. Apakah Anda mencari dana untuk melunasi Kredit?
    Apakah Anda mencari dana untuk memulai bisnis baru?
    Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pembiayaan yang buruk?
    Apakah Anda perlu uang untuk berinvestasi di pabrik atau pertanian
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman modal besar?
    Apakah Anda ingin membayar hutang besar?
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak?
    Pinjaman pinjaman yang ditawarkan oleh ibu Muslim adalah 100% pasti
    jangan khawatir lagi

    Assalamalekum. nama saya Profesor Hendi Didi dari Bukittinggi, kota pedalaman kecil yang menawan yang terletak di Sumatera Barat. semua harap berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di sini di situs ini, dan jangan tanggapi iklan pinjaman yang dikirim ke alamat email pribadi Anda, mereka adalah pinjaman palsu dari Singapura. Saya kehilangan banyak uang untuk para pemberi pinjaman Singapore palsu sehingga banyak pemberi pinjaman pinjaman di sini semuanya scammers dan mereka hanya di sini untuk menipu Anda keluar dari uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp. 600 juta dan saya diminta untuk membayar sejumlah biaya pendaftaran dan biaya transfer dan saya membayar, mereka bertanya lagi dan lagi dan lagi, saya membayar Rp 89 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman, happend kepada saya sekitar 7 kali dari berbagai perusahaan pinjaman singapore. saya akan memenuhi satu benar tetapi saya tidak. Saya membaca di koran tentang orang-orang yang mendapat pinjaman tanpa stres, dari seorang ibu muslim yang jujur ​​AASIMAHA ADILA LOAN FIRM Saya mengajukan permohonan untuk Rp 853 juta, saya pikir itu adalah lelucon dan penipuan, tetapi saya memiliki pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 tahun. jam hanya dalam 1% tanpa jaminan. saya sangat senang karena saya menabung dari kemiskinan. jadi saya menyarankan semua orang di sini membutuhkan pinjaman untuk menghubungi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman Anda 100% pasti dan cepat. Saya memiliki daftar 15 orang yang mendapatkan pinjaman dari perusahaan muslim dari indonesia dan malaysis
    (aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com)
    Anda masih dapat menghubungi saya jika Anda memerlukan info lebih lanjut dan bantuan di (hendidi01@gmail.com)

    juga bisa menghubungi mereka
    PIN BBM # :::::::::::::::::::::::::::::: (D8DA4EA9)
    Ikuti kami di halaman instagram ::::::::::: Aasimahaadilaahmed.loanfirm
    Twitter ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: aasimahaadila loanfirm Saya doakan semoga Anda beruntung, saya berjanji untuk bersaksi setelah saya mendapatkan pinjaman, ini adalah kesaksian saya

    ReplyDelete
  10. ANDA MEMILIKI PENAWARAN PINJAMAN URGENT APLIKAT SEKARANG.
    (Franklinsloans37@gmail.com)
    Adakah anda sedang mencari pinjaman perniagaan? pinjaman peribadi, pinjaman rumah, kereta
    pinjaman, pinjaman pelajar, pinjaman penyatuan hutang, pinjaman tidak bercagar, usaha
    modal, dsb .. Atau adakah anda telah menolak pinjaman oleh bank atau a
    institusi kewangan untuk sebarang sebab. Kami adalah pemberi pinjaman swasta, pinjaman
    kepada perniagaan dan individu dalam kadar faedah rendah dan berpatutan
    Kadar faedah 2%. jika Berminat dengan pinjaman? Hubungi kami hari ini di
    (Franklinsloans37@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.
    Adakah anda memerlukan pinjaman segera atau bantuan kewangan lain?

    Kami menawarkan semua jenis pinjaman sebanyak dua peratus (2%). e-mel kami sekarang
    melalui: Franklinsloans37@gmail.com dengan maklumat berikut

    nama penuh
    tarikh lahir::
    negara:
    pekerjaan:
    jumlah pinjaman:
    tempoh pinjaman:
    tujuan pinjaman:
    pendapatan bulanan:

    E-mel kepada kami sekarang melalui (Franklinsloans37@gmail.com)
    WhatsApp: +19292227880
    Salam
    Mr.Franklin Henry
    Ketua Pengiklan
    FRANKLINS LOANS LTD.

    ReplyDelete

  11. Saya jumpa syarikat pinjaman ini di Facebook dan saya menghubungi e-mel yang saya lihat dan tiba-tiba saya telah diluluskan pinjaman sebanyak $ 60,000 sehingga saya tidak percaya semua ini dapat berfungsi sehingga saya dikreditkan $ 60,000usd Saya akan memberi nasihat kepada sesiapa yang memerlukan daripada pinjaman untuk menghubungi syarikat pinjaman ini untuk bantuan pinjaman ini adalah e-mel syarikat [ F E D E R A L O A N @ G M A I L . C O M ] .or whatsapp atau panggilan + 1 8 4 5 7 3 1 5 7 1 6.

    ReplyDelete
  12. KABAR BAIK!!! KABAR BAIK!!! KABAR BAIK!!!

    Nama saya fatma. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka iseng, karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi atau biaya garansi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah dengan perusahaan pinjaman mereka yang curang.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya telah dibodohi oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama ibu Theresa, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari USD100.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan tingkat bunganya hanya 2%,

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman dalam bentuk apa pun, silakan hubungi dia melalui email nyata: theresaloancompany@gmail.com dan dengan rahmat Tuhan ia tidak akan mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda patuh.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: feyzilfatma@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan berbicara tentang Ny. Theresa, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ny. Theresa, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: martinimarais1986@gmail.com sekarang, yang akan saya lakukan adalah mencoba memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekening mereka setiap bulan.

    Sepatah kata cukup untuk orang bijak

    ReplyDelete

Terima kasih dengan komen anda :)